30 Mayıs 2017 Salı

Kıvamında biberdolma yapmanın püf noktaları nedir?

Neslihan mutfakta herzaman ki gibi iş başında😊yeni bir paylaşımla tüm dostlarıma merhaba! Sizde sıradaki tarifimizi merak edenlerdenseniz okumaya devam edin 👇👇👇
 Arkadaşlar bu kez sizinle bir tarif paylaşmayacağım.Bunun yerine bir kaç püf noktasıyla nasıl daha güzel biber dolması yapılır bunu paylaşmak istiyorum.
Biber dolmasını Kim sevmez ki? daha pişmeye başlarken ocaktan yayılan kokusuyla,Göze hitap eden yemyeşil rengiyle ve çocukların da çok sevdiği tadıyla biber dolması mutfakların baş tacı sayılır.

Biber dolmasında Ben genellikle ölçü kullanmıyorum fakat bir gün sizinle paylaşmak için ölçülü yapacağım.
Bazıları biber dolmasını çiğ yapar içindeki pirinçler diri diri kalır.bazılarıysa çok fazla pişirip hamurlaşmasına neden olur bu ikisinin ortası pişirilecek en güzel dolma olur. Aklıma gelmişken size küçük bir anı da anlatayım. Kulakları çınlasın eski komşum Şeyda yolveren ilk kez biber dolması denediğinde biber Başına 1 çay bardağı pirinç eklemişti, böylece bir yıllık dolma iç harcı çıkmış olmuştu:)haaa epey gülmüştük.siz sakın bu güzel arkadaşımızın yaptığını yapmayın yada sürekli iç harç hazırlamaktan yorulanlar deneyebilirlerde!
Benim biber dolmam açıkçası çok güzel olur.yiyenler genellikle çok beğenirler. Bir keresinde yaptığım biber dolmamım yarısına yakınını sık sık dolma yapan bir komşumla paylaşmıştım sonrasında içine ne koyduğumun neden bu kadar güzel olduğunu sormuştu.

Gerçi ben Diyarbakırlı Güler ablanın yaptığı dolmaların üstüne dolma tanımam Ama benim de dolmalarım  hiç fena sayılmaz🖒

Lafı uzatmadan daha güzel tam kıvamında biber dolması pişirmek için yapmamız gerekenlerden biri ;biberlerinizi iç harçla tamamen doldurmamak yani biberlerinizi yarıya kadar doldurun Böylece pişerken pirinçler şiştiği için zaten tam dolu gibi olacak ve daha kolay pişecek.
ikinci püf noktası ise biberlerinizin altından birkaç tane kürdan yardımıyla delik açmak nedenine gelince dolmalık biberler yapısı gereği sert olduğu için kabuklarından içeriye su almayabilirler altına birkaç tane delik açarsanız dış kısmı ve iç kısmı eşit oranda pişecek Böylelikle ne diri diri kalacak ne de hamurlaşmış olacak dolma larınız.
Son olarak pişmeye hazır hale gelen dolmalarınızı önce yüksek ateşte Sonrasında da kısık ateşte pişirmeye bırakın.
Umarım bu püf noktalar bilmeyen arkadaşlarımız için faydalı olmuştur.
Sizinde dolma pişirmede bildiğiniz farklı yöntemler varsa yorum kısmından bana yazın ve sayfama abone olmayı unutmayın
Hoşça kalın😊👋


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder