16 Ağustos 2017 Çarşamba

Organik erik marmelatı ve erik suyu konsantresi yapımı🖒

Neslihan mutfakta herzaman ki gibi iş başında😊yeni bir paylaşımla tüm dostlarıma merhaba! Sizde sıradaki tarifimizi merak edenlerdenseniz okumaya devam edin 👇👇👇

O kadar güzel oldular o kadar lezzetli oldular ki kesinlikle tavsiye edebileceğim harika bir marmelat tarifi👌👌👌

Aslında amacım Erik Suyu çıkarmaktı Ama madem erik suyunu çıkardım posası boşa gitmesin dedim ve erik marmelatı yapmaya karar verdim. İyi de etmişim çünkü marmelatın gerçekten tadına doyulmaz harika bir lezzete sahip Ayrıca kıvamı Ve rengi de 10 üzerinden 10 oldular.
Erik zaten başlı başına bir vitamin kaynağı Hatta Öyle ki kanser hastalarında bile tedaviye destek amaçlı erik meyvesi kullanılıyormuş😮 her türlüsü güzel yeşilli,kırmızısı, sarısı Yaz mevsiminde zaten bol bol tüketiyoruz ama kışın erik bulmak çok güç, Bu yüzden eriklerimizi kışın da tüketebilmek için çocuklarımıza yedirebilmek için erik marmelatının yapılması gerektiğini düşünüyorum.mesela ben eriklerimi satın almak yerine ormandan bizzat kendim topladım.dalından organik yani😊kışın kim nerde bulucak taze güzel eriği bu yüzden yapılmalı işte.

Hem sıcak havalarda erik suyu öyle güzel oluyorki serin serin😉yani bu işlemde hiç bir şey boşa gitmiyor.hazır meyve suyu yerine kendi elyapımı meyve suyunuzu kendiniz hazırlayın.
Arkadaşlar size marmelat yapımında ölçü veremeyeceğim çünkü tamamen göz kararı oldular.eriklerimi yıkayıp ayıkladım.
Tencerede su ekleyip kaynattım bir taşım yeterli erikler hemen kendini bırakıyor
Erikleri süzüp kevgire aldım
Suyunuda toz şeker ilave edip şişelere doldurdum.
Eriklerimi kevgirden geçirdim çıkan püreye toz şeker ilave edip kıvam alana kadar pişirdim.kışlık olduğu için sıcakken kavanoza doldurup kapağını sıkıca kapattım.
Ters çevirip 1 gece vakumlanmasını bekledim.hepsi bu:))afiyet olsun







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder